See-Think-Do nie je tajný kód, ale...

... prelomový biznis model, ktorým popredný webový analytik Avinash Kaushik navždy zmenil internetový marketing. Avinash v See-Think-Do rozdeľuje potenciálnych zákazníkov do skupín podľa toho, v akej fáze nákupného rozhodnutia sa práve nachádzajú...

Ukážkový príklad: See-Think-Do v praxi


Predstavte si, že máte e-shop s golfovým vybavením. Čo pre vás znamená model See-Think-Do?

SEE


V skupine See sú z tohto pohľadu všetci, ktorí hrajú golf (a nachádzajú sa v geografickom dosahu vášho podnikania).

THINK


V skupine Think sú tí potenciálni zákazníci zo skupiny See, ktorí už zvažujú nákup napr. golfovej palice.

DO


V skupine Do sú tí potenciálni zákazníci zo skupiny Think, ktorí sa už rozhodli nakúpiť. Otázkou je, kde a od koho :)

Zákaznícke publiká v See-Think-Do graficky :


SEE THINK DO

A ešte štvrtá skupina:

CARE


V skupine CARE sú tí, ktorí u vás už nakúpili a zaslúžia si preto najlepšiu starostlivosť. Možno nakúpia znova..?

Dobrý firemný web...


... má pripravený obsah pre See, Think, Do aj Care = pre všetky skupiny vašich potenciálnych + reálnych zákazníkov.

Skupina See: zatiaľ nechcú nakupovať...


... ale získate si ich dobrým blogom, magazínom, videami, virálnym obsahom, pridajú sa k vám na sociálnych sieťach = ak máte pre nich niečo zaujímavé.

Skupina Think: už premýšľajú o nákupe


Obsah pre nich: jasné výhody, produktové popisy a recenzie, videorecenzie, porovnania produktov, návody a manuály, reportáže z dodania služby.

Skupina Do: už sa rozhodli nakupovať


Čo ich presvedčí k nákupu u vás? Neodolateľná ponuka, referencie, nadštandardné záruky a garancie, jednoduchý výber, ľahké objednanie.

Skupina Care: váš firemný poklad


Už u vás nakúpili. Získajte si ich výbornými službami, špičkovým newsletterom, udržte si ich v kontakte na blogu a sociálnych sieťach.

Samozrejme...


... nie vždy prebieha zákaznícke rozhodovanie  a nákupný proces takto systematicky krok za krokom.

See-Think-Do nám pomáha porozumieť...


... že ak dnes na vašom e-shope nakúpilo 100 ľudí (Do), pripadá na nich možno až 10 000 ľudí ktorí nákup zvažujú (Think), a na nich pripadá možno až 100 000 potenciálnych budúcich zákazníkov (See), ktorí raz budú služby a produkty z vášho sortimentu určite nakupovať.

Ak máte pre nich pripravený ten správny OBSAH...


... môžete si získať a podchytiť potenciálnych budúcich zákazníkov už vo fáze See a Think.

A potom, keď budú konečne :) chcieť nakupovať...


... vo fáze Do = prvým miestom, kam si pôjdu vyberať z ponuky, bude váš firemný web alebo e-shop.

Aj preto krásny webdesign nestačí...


... aby vznikol dobrý firemný web.

Väčšina firiem a živnostníkov...


... najviac investuje do vytvorenia webu + webdesignu. A na kvalitný OBSAH im už nezvýši rozpočet.

Vďaka tomu dostanú...


... esteticky štandardne pekný moderný web, ktorý má ale problémy so získavaním konverzií (objednávok, dopytov...).

Firmám a živnostníkom...


... sa pri obmedzenom rozpočte oplatí skôr opačný postup.

Ak máte na firemnom webe kvalitný OBSAH a neodolateľnú ponuku, je takmer jedno, aký je design. Samozrejme, ak spĺňa požiadavky použiteľnosti a prístupnosti webových stránok.

Dobrý webdesign si návštevníci zaujatí OBSAHOM a ponukou vôbec nevšimnú, pretože im neprekáža na ich ceste za tým, čo ich zaujíma.

To neznamená, že sa neoplatí investovať do webdesignu


Ale ak si na váš web nenajmete práve Jána Řezáča (Houseofrezac.com) alebo iného TOP webdesignera, „bežný“ webdesigner vám dodá asi len štandardne nablýskaný web(design), navrhnutý a vybudovaný bez ohľadu na marketing a cieľovú skupinu.

V takom prípade...


... bude pre vás lepším riešením „nízkonákladový“ web napr. v redakčnom systéme WordPress s niektorou prehľadnou, jednoduchou, osvedčenou dizajnovou šablónou. A ušetrené peniaze investujete do OBSAHU vášho webu.

Nemôžete si dovoliť OBSAH pre See a Think?


Dolaďte svoj web aspoň na fázu Do = neodolateľná ponuka, záruky, referencie, ľahké objednanie + výkonnostné reklamné kampane (AdWords).

See-Think-Do nie je len o vašom webe


See-Think-Do ovplyvňuje aj kampane (reklamy pre See a Think sú iné ako pre skupinu Do) a analytiku (meranie konverzií).

Dosť bolo teórie :) nasleduje praktická ukážka = prečítajte si viac v ďalšom článku na tomto blogu:


Novinky e-mailom:


A už vám neunikne žiadna novinka na blogu AntiAgentura.sk. Prihláste sa k odberu e-mailom:


Odoberať novinky

© Roman Plencner,
AntiAgentura.sk.
Rýchly kontakt.

Prečítajte si:


Teším sa na vaše komentáre :)

Komentáre

  1. V roku 2015 rozvinul Avinash Kaushik See-Think-Do-Care v ďaľšom článku na svojom blogu: https://www.kaushik.net/avinash/see-think-do-care-win-content-marketing-measurement/

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára